Aktualności
Dzień Otwarty
„Pierwsze kroki w zawodzie”
XVI edycja Wojewódzkiego Turnieju o Tytuł „Najlepszego Ucznia w Zawodzie Cukiernik”
Fabryka Piernika
Szpetnar Cup
Przy deserze o Niepodległej

VI Integracyjny Turystyczny Rajd „Mechanika”

mogielica 2019Po raz kolejny młodzież ZSP Nr 2 „Szpetnar” uczestniczyła w Integracyjnym Turystycznym Rajdzie organizowanym przez ZSP Nr 3 „Mechanik”. Celem jaki założyli sobie organizatorzy jest zdobycie Korony Gór Polski. 26 września 2019 r. wyruszyliśmy w tereny Beskidu Wyspowego i najwyższy szczyt Mogielica (1170 m. n.p.m.).

Rajd zaczęliśmy z miejscowości Zalesie. Zielonym szlakiem przeszliśmy przez Przełęcz Słopnica, mijając po drodze Krzyż Partyzancki, przy którym w czasie II Wojny Światowej odprawiano nabożeństwa. Dalej szlak prowadził lekko w górę po kamienistych ścieżkach i poprowadził nas do Polany Stumorgowej, skąd rozpościerają się wspaniałe panoramy na pasmo Radziejowej w Beskidzie Sądeckim, pasmo Lubania w Gorcach i okolice Babiej Góry.
Po krótkim odpoczynku wchodzimy na Mogielicę. Tutaj znajduje się dwudziestometrowa wieża widokowa, na którą prowadzą bardzo strome schodki. Doskonały widok z wieży pozwala ogarnąć wzrokiem kilka pasm górskich: Tatry ,Pieniny, Gorce i Beskidy. Następnie schodzimy stromym i kamienistym szlakiem w kierunku Jurkowa. Na trasie mijamy Zbójnicki Stół, kamień na którym według legendy zbójnicy dzielili swoje łupy. Rajd kończymy na Przełęczy Rydza – Śmigłego. Zmęczeni , ale pełni wrażeń udajemy się w drogę powrotną.
Szczyt Mogielica (1170 m. n.p.m.) zdobyły: Magdalena Majcher (II TTŻ), Paula Krzywda (II TTŻ), Patrycja Sekunda, Patrycja Olejarska, Aleksandra Rzepka, Aleksandra Wojtaszek, Emilia Czyż, Marta Opatecka (wszystkie I TA/TF), Joanna Głód (I F/K), Dominika Głód (I F/K) i Martyna Urban (I F). Opiekunem grupy był pan Artur Panaś.

Dziennik elektroniczny

idziennik logo

W przypadku braku możliwości zalogowanie się na indywidualne konto iDziennika, proszę zapoznać się z tymi informacjami.

Projekty EFS

kosiek

katrin

Gościmy

Odwiedza nas 646 gości oraz 0 użytkowników.