Aktualności

fb youtube flickr pinterest instagram logo

Otwórz panel społecznościowy
Dzień Otwarty
XIX edycja Wojewódzkiego Turnieju o Tytuł „Najlepszego Ucznia w Zawodzie Cukiernik”
Niepodległa jest dla wszystkich
Pokaz umiejętności zawodowych uczniów klas pierwszych
Fabryka Piernika
Szpetnar Cup

ZSP2 oferta 2024 2025 baner

VI Integracyjny Turystyczny Rajd „Mechanika”

mogielica 2019Po raz kolejny młodzież ZSP Nr 2 „Szpetnar” uczestniczyła w Integracyjnym Turystycznym Rajdzie organizowanym przez ZSP Nr 3 „Mechanik”. Celem jaki założyli sobie organizatorzy jest zdobycie Korony Gór Polski. 26 września 2019 r. wyruszyliśmy w tereny Beskidu Wyspowego i najwyższy szczyt Mogielica (1170 m. n.p.m.).

Rajd zaczęliśmy z miejscowości Zalesie. Zielonym szlakiem przeszliśmy przez Przełęcz Słopnica, mijając po drodze Krzyż Partyzancki, przy którym w czasie II Wojny Światowej odprawiano nabożeństwa. Dalej szlak prowadził lekko w górę po kamienistych ścieżkach i poprowadził nas do Polany Stumorgowej, skąd rozpościerają się wspaniałe panoramy na pasmo Radziejowej w Beskidzie Sądeckim, pasmo Lubania w Gorcach i okolice Babiej Góry.
Po krótkim odpoczynku wchodzimy na Mogielicę. Tutaj znajduje się dwudziestometrowa wieża widokowa, na którą prowadzą bardzo strome schodki. Doskonały widok z wieży pozwala ogarnąć wzrokiem kilka pasm górskich: Tatry ,Pieniny, Gorce i Beskidy. Następnie schodzimy stromym i kamienistym szlakiem w kierunku Jurkowa. Na trasie mijamy Zbójnicki Stół, kamień na którym według legendy zbójnicy dzielili swoje łupy. Rajd kończymy na Przełęczy Rydza – Śmigłego. Zmęczeni , ale pełni wrażeń udajemy się w drogę powrotną.
Szczyt Mogielica (1170 m. n.p.m.) zdobyły: Magdalena Majcher (II TTŻ), Paula Krzywda (II TTŻ), Patrycja Sekunda, Patrycja Olejarska, Aleksandra Rzepka, Aleksandra Wojtaszek, Emilia Czyż, Marta Opatecka (wszystkie I TA/TF), Joanna Głód (I F/K), Dominika Głód (I F/K) i Martyna Urban (I F). Opiekunem grupy był pan Artur Panaś.